Stories

Innovatie verrijkende verhalen

Visies, bevindingen, ervaringen en creaties van toonaangevende ontwerpers, (interieur)architecten, kunstenaars, innovators en onderzoekers.

Bron: publicaties van STUDIO VI.X in design vakbladen:
Inside Information / DUDE / Office&Culture

Het beeld van morgen!

Het interieur-landschap van morgen ziet er anders uit. In dit artikel noemen we enkele mega-trends, waaronder de behoefte aan ‘Figitaloge’ werkomgevingen: Hoe meer technologie er in ons leven komt, des te groter de nood aan gezelligheid, warmte en menselijk contact. Hoe meer dataverkeer en computerwerk hoe meer we verstarren achter dat beeldbuisje. Hoe voorkom je dan dat creativiteit en geluksgevoel gedurende een dag op kantoor afnemen? Het antwoord: Maak van werken een sociale, speelse en aantrekkelijke ervaring maken, hier hoort ander kantoormeubilair bij. Objecten die de creativiteit stimuleren, dialogen op werk interessanter maken en spieren activeren die ongebruikt blijven in een conventionele stoel.

Read More

Hoe te innoveren?

“Wat opvalt, is dat de meest innovatieve mensen en organisaties zich op drie vlakken onderscheiden. Ten eerste: ze zijn eindeloos nieuwsgierig. Ze stellen continu vragen: ‘Hoe kan het anders? Wat is een volgende stap? Van wie kan ik leren?’ Ze hebben hun drang om te onderzoeken en hun kinderlijke verbeeldingskracht om mogelijkheden te zien en uit te proberen niet verloren.”

Read More

Creativiteit, zo zien zij het

“Ik ben een product van deze tijd. Levend in het nu bevraag ik wat ik zie. Dat bevraagde probeer ik te verbeelden. Intuïtief laat ik me meebewegen met de golven van het moment. Wat ik onder inspiratie versta is niet ‘o, even ergens naar kijken, o, dan heb ik ook een idee’. Voor mij gaat het om de spirit, de energie die er is om iets te maken. Dat kunnen gewoon mensen zijn die iets doen zodat ook ik zin heb om in beweging te komen."

Read More

Paviljoen Circl

"We zijn goed in experimenteren. Zo ontstaan nieuwe dingen en ontwikkelen we ons. Dagelijks, terloops, worden we geconfronteerd met mislukte dingen, toevalligheden, waarbij we denken: ‘hé interessant’ of ‘misschien kunnen we het ook zo doen’."

Read More

Gewoon Doen!

"Vormgeving is voor mij het product van een denkproces; een manier om een statement te maken over de wereld. Er zit altijd een statement verborgen in de dingen die ik laat zien. Design en kunstwerken zijn de ‘side-products'."

Read More